Informatiebijeenkomst
13 februari
Schrijf je nu in!

Santiago Rincón-Gallardo

Inspiratiemiddag over

Deep level learning
naar een nieuw perspectief op leren in het onderwijs.

 

Santiago Rincón-Gallardo  (Hoofd onderzoeksteam Michael Fullan)

 

De sheets van de presentatie en aanvullend materiaal kun je hieronder vinden.
Op onze facebookpagina staan foto’s van de middag.

Santiago Rincón-Gallardo

Santiago Rincón-Gallardo  werkt aan het Ontario Institute for Studies in Education en is de Chief Research Officer binnen het internationale adviesteam van Michael Fullan. In deze functie verricht hij onderzoek en adviseert hij schoolleiders en docenten rondom hervorming en verbetering van het onderwijssysteem. Zijn onderzoekswerk richt zich met name op hoe ‘effective pedagogies for deep learning’ op grote schaal verspreid kunnen worden. Volgens zijn definitie is deep learning ‘a process of making sense of questions that matter to us’. In deze nieuwe pedagogiek gaat het er niet om de antwoorden op vragen te geven, maar om kinderen zelf te leren de vragen te stellen en de oplossing te vinden. Vanuit deze pedagogiek adviseert hij schoolleiders en opvoeders die geïnteresseerd zijn in het bevorderen en hervormen van hun onderwijssystemen. Santiago organiseerde en werkte meer dan tien jaar aan bottom-up initiatieven ter verbetering van leren in Mexicaanse openbare minderhedenscholen.

Santiago heeft een Educational Master in International Education Policy en een Doctorate in Education in Education Policy, Leadership and Instructional Practice van de Harvard University. Hij deed vervolgens diverse post doctorale studies bij het Ontario Institute for Studies in Education aan de University of Toronto.

Deep learning is a process of making sense of questions that matter to us