
Eline Raaphorst
Functie: OnderzoeksbegeleiderTypering: Mijn hart ligt bij het onderwijs en bij het praktijkonderzoek in het onderwijs. Ik werk graag in teamverband.
Korte samenvatting:
Ik was al praktijkonderzoeker voordat het woord was uitgevonden. Op de universiteit kreeg ik tijdens mijn doctoraal opleiding alle ruimte om onderzoek te doen in het vormingswerk. Mijn promotieonderzoek heb ik gedaan vanuit een dienstverband bij een mbo instelling. De belangrijkste conclusie uit dat onderzoek geldt nog steeds: Taal leren staat niet op zich; leerlingen leren de taal het beste als taaldocenten en vakdocenten samenwerken.
Ervaring:Mijn carrière in het onderwijs heeft een grillig verloop. Ik startte als cursusleider in het vormingswerk, werkte als docent in het HBO en maakte daarna de sprong naar projectleider in het alfabetiseringswerk voor volwassenen. Ik heb in verschillende functies in het MBO onderwijs gewerkt, onder andere in het middenmanagement. Sinds tien jaar werk ik als docent in masteropleidingen voor docenten en schoolleiders. De afgelopen drie jaar doe ik dat vanuit mijn bedrijf “Onderzoek Gewoon doen”.
Trots op:- samen met schoolleiders de relevantie van onderzoek voor hun leiderschapspraktijk inzichtelijk maken. Wat abstract en veraf lijkt dichtbij de leiderschapspraktijk brengen;
- mijn bedrijf “Onderzoek Gewoon Doen”.