Rob Mioch
Functie: Docent Strategisch Onderwijskundig LeiderschapTypering: realistisch innoveren, hart voor beroepsonderwijs, vind niet veel vanzelfsprekend
Korte samenvatting:
In mijn benadering ben ik uit op ‘leidinggeven aan ontwikkeling zichtbaar tot in de klas’. Daarbij gaat het erom vraagstukken samen met docenten, leidinggevenden en bestuurders zonder veel omhaal tot een werkbare uitkomst te brengen.
Mijn klemtoon is een soepele verbinding tot stand te brengen tussen betrokkenen én tussen praktijk en theorie. En zowel in de praktijk opgebouwde kennis als kennis uit onderzoek te benutten om het werk zo krachtig mogelijk te maken.
Onderbouwd handelen, onderzoekend werken door schoolleiders en docenten bij schoolontwikkeling, zijn daartoe fundamenten.
Rob Mioch is een gewaardeerd en erkend gesprekspartner in scholen voor voortgezet onderwijs en het mbo bij het vormgeven aan onderwijskundig leiderschap.
In de loop der jaren was hij betrokken bij diverse landelijke schoolontwikkelingstrajecten. En internationaal ondermeer in Brazilië, Curaçao, Aruba, Bulgarije en Oekraïne.
Rob Mioch was eerder directeur bij onderwijs-adviesbureau APS. Daarvóor schoolleider in het vmbo en onderwijsjournalist. En recent was hij, naast het werk in scholen, docent aan de Universiteit van Amsterdam binnen het programma ‘Leren en Innoveren in Organisaties’. Ook was hij verbonden aan de master Onderwijskunde van de Universiteit Utrecht in het programma ‘Leren in Organisaties’.
Trots op:–